U modernom poslovanju, izazovi za IT struku su danas veliki. Dinamičan razvoj IT tehnologija, sve zahtevnija bezbednosna pitanja i držanje koraka sa konkurencijom zahtevaju kontinuiranu edukaciju IT stručnjaka i ogromnu posvećenost poslu koji obavljaju.

Kad su mala i srednja preduzeća u pitanju, u praksi srećemo sledeće modele organizovanja održavanja IT sistema gde je održavanje IT povereno:

  1. Zaposlenom, naprednom korisniku, kome je održavanje IT sporedna delatnost u preduzeću
  2. IT stručnjaku, kome je održavanje IT osnovna delatnost u preduzeću
  3. Nezavisnom spoljnom saradniku - freelanceru
  4. Specijalizovanoj IT Kompaniji

 Svaki od ovih pristupa ima svoje prednosti i mane:

  1. Zaposleni, napredni korisnik, kome je održavanje IT sporedna delatnost
    Ovo je sigurno najjeftiniji ali i najrizičniji način. Kvalitet i dostupnost usluge su visoko upitni, a potencijalna šteta i gubici mogu biti veliki.
    Naime, obzirom da je u pitanju sporedna delatnost, pitanje je koliko je takva osoba stručna, koliko redovno može da se stručno usavršava i prati razvoj IT kao i sve veće bezbednosne izazove.
    Obzirom da je to sporedna delatnost time je dostupnost same usluge problematična. Ne sme se prevideti i potencijalni sukob interesa uzimajući u obzir da su toj osobi po prirodi posla dostupni svi poverljivi podaci.
     
  2. IT stručnjak zaposlen u firmi, kome je održavanje IT osnovna delatnost
    Ovo je sigurno najskuplji i najmanje efikasan način. Kvalitetan IT stručnjak iziskuje velike troškove: od visoke plate opterećene porezima i doprinosima, do ulaganja u neophodno stručno usavršavanje.
    Kvalitet usluge je dobar. Dostupnost usluge je takođe u redu sve dok se ne pojavi problem godišnjeg odmora, bolovanja ili neki treći način odsutnosti.
    Neefikasno je i iz razloga što u malim i sredjnjim preduzećima realno nema potrebe za angažovanjem IT stručnjaka sa punim radnim vremenom.
    Ne treba zaboraviti da je otpuštanje radnika komplikovano i skupo, te ako niste zadovoljni radom IT stručnjaka možete se izložiti ne malim troškovima da taj problem rešite.

  3. Nezavisni spoljni saradnik - freelancer
    Obično je jeftinije od IT firme. Kvalitet usluge varira, dok je dostupnost usluge često upitna.
    Svoje usluge često naplaćuju jeftinije, a niske cene kompenzuju količinom prihvaćenog posla.
    Samim tim, vremena za stručno usavršavanje je sve manje.
    Količina prihvaćenog posla, odlazak na bolovanje ili godišnji odmor su faktori koji negativno utiču na dostupnost usluge.

  4. Profesionalna IT Kompanija
    U odnosu na prethodna tri modela održavanja, specijalizovana IT kompanija predstavlja najbolji balans između cene, kvaliteta i dostupnosti usluge.
    Profesionalna IT Kompanija Digit Consulting konstantno ulaže u stručno usavršavanje kadrova. Dostupnost usluge je garantovana ugovorom i naši klijenti nikad ne trpe zbog odlaska na bolovanje ili godišnji odmor. Optimalno korišćenje naših resursa garantuje kvalitetnu uslugu uz povoljnu cenu.
    Ukoliko niste zadovoljni uslugom, ugovor možete bez ikakvih obaveza raskinuti u bilo kom trenutku.
    Mi imamo zajednički interes sa našim klijentima. Njihov razvoj i profit  su najbolje merilo našeg uspeha.




 

©2017 Digit Consulting doo. All Rights Reserved.

Search